זכויותיכם ואחריותכם כמתנדבים

אמנם התנדבות יכולה להיות מנהג לכל החיים, אך זה אפשרי בכל גיל. עבור רבים זה סיפק את ההזדמנות לנסות משהו חדש לחלוטין. השתתפות בקהילה שלכם יכולה להביא להבנה טובה יותר של היכולות שלכם, כאלה שמעולם לא ידעת שיש לכם. יש כנראה הרבה יותר דברים שמעניינים אתכם ממה שדמיינתם בעבר. לא רק בתחומי הטיפול והחברות, תמיכה מעשית, שירותי מידע וייעוץ, הובלה, ניהול וגיוס כספים אלא גם רווחת בעלי חיים, מורשת ושימור.

 

התנדבות היא מתנת הזמן. עם זאת חשוב לא להרגיש מתוחים יותר מדי. העזרה שתעניקו בהחלט לא אמורה למנוע מכם להנות מהתחביבים ומחיי המשפחה והחברה שלכם.

 

כמתנדבים יש לכם אחריות אבל יש לכם גם זכויות.

 

זכויותיכם כמתנדבים

הנכסים שאתם מביאים לסוכנות הם משמעותיים. כמתנדבים יש לכם את הזכות:

– לקבל יחס של עובדים ולא רק כאלה שעוזרים בחינם. 

– להיבחר למשימה מתאימה – תוך התחשבות בהעדפה אישית, ניסיון חיים, השכלה ורקע תעסוקתי.

– לדעת כמה שיותר על הארגון – המדיניות שלו, האנשים והתוכניות שלו.

– לקבל הכשרה לתפקיד והשתלמויות בתפקיד – כולל הכשרה לאחריות רבה יותר.

– לקבל תיאור תפקיד.

– למקום עבודה – מקום ייעודי שראוי לבצע את העבודה.

– להזדמנויות חדשות ומגוון חוויות – באמצעות קידום או העברה, או באמצעות משימה מיוחדת.

– להישמע – להרגיש חופשי להציע הצעות, לקחת חלק בתכנון.

– להכרה – בצורה של קידום ופרסים, דרך הבעות הערכה מיום ליום ועל ידי התייחסות כאל עובדים.

– לשמירה והכוונה.

 

האחריות שלכם כמתנדבים

יש לכם אחריות של מתנדבים המלווה את זכויותיכם. על כל המעורבים במערכת היחסים לכבד אחד את השני ולהביע רצון לשתף פעולה במתן מענה לצרכים המיועדים.

 

האחריות שלכם כוללת:

– אם יש לכם ביקורת על אדם אחר, העבירו אותה לממונה שלכם.

– היו מהירים ואמינים בדיווח על עבודות מתוזמנות. ערכו רישומים מדויקים של שעות העבודה שלכם.

– הודיעו למנחה שלכם מוקדם ככל האפשר אם אינכם יכולים לעבוד כמתוכנן.

– השתתפו בפגישות אוריינטציה והדרכה.

– היו שקולים, כבדו את יכולת הצוות ועבדו כחברים בצוות.

– בצעו משימות ברוח טובה ובקשו את עזרת המפקח בכל מצב הדורש הדרכה מיוחדת.

– קבלו את זכות הסוכנות לפטר כל מתנדב בגלל ביצועים גרועים, כולל נוכחות לקויה.

– דחו עבודה שלא מקובלת עליכם; שמרו על ראש פתוח ביחס לסטנדרטים וערכים של אנשים אחרים.

– תקשרו לגבי מגבלות אישיות – עלויות מקובלות מהכיס, צרכי הובלה, אילוצי זמן וכו'.

– ספקו משוב, הצעות והמלצות למפקח ולצוות שלכם אם אלה עשויים להגביר את היעילות של התוכנית.

– מסרו הודעה בכתב אם אינכם יכולים להמשיך בתפקידכם כמתנדבים או אם אתם מבקשים חופשת היעדרות מהתוכנית.

– וודאו שאתם בעלי יכולת לעבוד עם אוכלוסייה מורכבת של לקוחות.

– כבדו את מדיניות הסוכנות הנוכחית (כלומר, פעולה מתקנת, הטרדה מינית וכו').